Mycke nu!

Ojojoj... alldeles för länge sedan jag gav er en uppdatering om vad som händer i mitt hundliv... Så nu är det verkligen på tiden!

På sista tiden har vi hunnit göra en hel del spännande... =) Det är alltid så roligt att göra nya spännande saker! ....
Vi har bytt ut den dära hemska blåa bilen, som typ var den enda bilen som jag inte tyckte om.. helt plötsligt en dag kom dom med en annan bil som vi åker med hela tiden nu... å jag ska visst få en bur som jag ska få ha alldeles för mig själv längst bak i bilen.. undra om det kommer bli kul?!... och sen för någon vecka sedan åkte vi till Piteå för att uppvakta nån tant Agnetha på hennes 50-års dag... å då passade vi även på att åka hem till morsan å syrran å hälsa på.. å gud vad roligt det var att träffa dom =) Jag och Tindra (som syrran heter) lekte hur mycket som helst... säkert i en timme busade vi med varann... (synd att dom glömde ta med sig någon kamera å fota oss då vi höll på som mest..... så nå kort på det får ni inte se) efter att vi busat klart fick jag träffa morsan.. hon var ju ganska mycke större än mig.. så lite skrajj var jag minsann.. men då jag väl kom på att det var hon som stod där.. då var jag ruskigt snabb på att springa in under magen.. tänk om man kunde få sig lite mat kanske?! =)
Vi åkte tillbaka till kalaset en snabbis.... å jag fick mig lite mat å så... sen hann jag även med att pinka på Agnethas matta i hallen... *fniss så busig man kan vara* sen styrde bilen hemåt.. å jag sov hela vägen precis som jag gjorde på väg upp åxå... det är ju så skönt att sova i bilen =)

Jag är ju även rätt duktig på att vara själv hemma nu för tiden... tycker det är lite tråkigt när dom far å lämnar mig... gnäller lite.. men så fort jag får chansen då dom gått springer jag å lägger mig i sängen.... å där sover jag tills jag blir väckt av att någon kommer hem =) då är det bäst att hoppa ner.. för där får jag ju inte vara! =)
Har varit hemma typ en och en halv timme som mest.. hörde ni.. en och en halv timme.. det är ju skitmycket =) men huset såg ut som det skulle då Lisa kom hem igen.. å då är alla nöjda och glada =)

Som jag säkert sagt tidigare så har dom ju börjat träna mig på att sitta... sitter snällt och väntar på att dom ska säga varsågod när jag ska få min mat.. jag sitter när kopplet ska på när vi ska ut.. å sitter när vi kommer in å kopplet ska av.... sen så kan jag ju sitta annars åxå.. när dom ber mig.... Sen ordet "stanna" kan jag... då är det bara snällt att vänta tills dom säger att jag får komma... Och nu har dom även börjat lära mig "ligg"...  går framåt även det =) Jag tycker det är ganska roligt att lära mig nya saker.. för då får man ju oftast något gott att tugga på om man är en duktig vovve =)
Att gå i koppel är visst något dom vill att jag ska göra fint.... å jag brukar göra mitt bästa för att dom ska vara nöjda och glada.... går snällt bredvid den som håller i kopplet... tittar upp på dom å då får jag massa beröm.... när dom stannar sätter jag mej (oftast...snart alltid=)..) ner och väntar på att jag ska få gå vidare. Att gå vid E4:an är verkligen något som jag inte tycker om.... bilarna å speciellt dom dära stora lastbilarna låter ju så himla mycket. Bilar som är tysta.. som man kan få hoppa in i.. dom är helt okej.. men bilar som låter... näääe... huvva... dom är hemska!

En dag här i veckan så var vi en sväng i stan.. och då skulle dom titta på något annat slags ben till mig än dom jag har... varför då?!.... bara för att jag tuggar i mig dom fortare än jag vet inte vad.... dom är ju så sköna att tugga på.. då kliar det ju lite mindre i mina tänder.. hur som helst... dom skulle kolla på det.. å då gick vi in på en djuraffär här i stan... å där var det andra hundar.... hmm... jag gillar ju inte dom?!... inte om dom tittar på mig iallafall.. vänder dom huvudet bort.. ja då sniffar jag gärna på dom.. men inte om dom har huvudet mot mig... nä då är jag en riktig fegis.... jag skämde visst ut dom där inne åxå.... jag råkade ju pinka... det var ju så spännande.. men det är faktiskt sånt som händer....

Vera & Anna var ute och gick med mig en kväll då Lisa jobbade.. å när vi nästan var hemma igen så träffade vi på Frasse.... Vera kände hans matte... å först var jag ju lite fegis.. men sen så nosade vi på varandras nosar flera gånger... men jag var inte riktigt så modig att jag ville vara med han hela tiden... måste hålla lite avstånd ibland... men han var ganska trevlig.. skulle nog kunna tänka mig att leka med han när jag blir lite större... å tuffare =)

Jag växer visst så det knakar.. Maria (uppfödaren) var ju helt till sig när hon såg mig... hon tyckte att jag var så snygg å så mycket hund ...eller hur??=) *sträcker på sig*...  ja det är väl klart.. man försökte ju göra sitt bästa dagen till ära.... men jag ser oftast så snygg ut =) jag äter ju hur mycket som helst... iallafall till frukost och till middag... dom har fått öka mina potioner.. å idag hörde jag hur dom snackade om att jag inte ska få någon lunch längre... så kan det visst gå om man aldrig rör maten.... den som lever får se... hmm.. undra hur hungrig jag är till middagen imorgon då?! .... ähh....

Idag är första dagen som jag har hållt mig för att göra någon som helst olycka inne =) Oftast om det händer någon olycka är det då vi redan just varit ut... men jag inte riktigt hade tid att göra allt jag skulle klart... så då gör jag färdigt inne... men det händer ju bara ibland... oftast så säger jag till när jag vill ut... å då får jag gå ut.... Jag behöver aldrig ut om natten.... bara jag får göra det de sista jag gör innan det är läggdax... så kan jag hålla mig till på morgonen, men då vill jag lova att det är bråttom..... dom får slita på sig första bästa kläder å sen är det march pannkaka ut som gäller...

Nu tror jag bestämt att det är dax att slita sig från datorn.. börjar få kramp i klorna då man ska försöka stava rätt å skriva fort.... =) Bilder på mig får ni någon annan gång.. dom har varit lite kassa på att fota mig på sistone.. men den som väntar på nån snygging väntar aldrig för länge...

kram från mig!
/ Dunder

Kommentarer
Postat av: Gammelmatte

Hallå där nere i Skellefte-stan'! Vad kul att läsa lite om hur ni har det. I morgon ska vi försöka hinna och hälsa på brorsan. Vi ska minsann jobba på att hinna förbi er (och även de andra två) innan jul hade vi tänkt...
Ha det gott!//Maria mfl

2007-11-30 @ 19:03:07
URL: http://milvest.se
Postat av: Gammelmatte

Gammelmatte här igen! Vad bra att han börjat tappa sina smågaddar, då ska vi definitivt försöka kika förbi så snart vi kan. Vi var förresten till brorsan i helgen (som jag skrev om sist) som också börjat å tappa sina. Den 16 kan vi dock inte dyka upp tror jag... Vi kommer att passera Ske-å men vi har nog lite bråttom hemåt eftersom vi då kommer direkt fr Stockholm. Vi får helt enkelt höras! Själv är jag hemma och sjuk idag - suck! Och jag som har sååååå mycket att göra, UÄÄÄK!
Ha det gott så länge!/Maria

2007-12-06 @ 11:36:28
URL: http://milvest.se
Postat av: Minna

Hej godingar! Och god jul!!! Hoppas allt är bra med er, jag är hemma hos familjen och har det gott. Vi hörs av!
Bamsekram

2007-12-24 @ 10:41:57
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: Maria & Linus

Hej! Brorsan hur har du det. Har julen varit bra för dej? Här är allt som vanligt.Har träffat en massa hundkompisar under julen.Man blir ganska trött av allt bus.Hoppas vi får träffas nån gång under 2008. Ska ni på utställningar och sånt ?
Ha det gott / Linus brorsan i Älvsbyn

2008-01-03 @ 10:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0