Snygging =) å bilder!

Nu är det åter igen dags för en liten uppdatering igen... blir långt mellan gångerna.. men det kanske inte är så ball för er att höra att jag äter sover och går på toa dagarna i ända?! =).... Man måste ju samla på sig lite mer spännande saker att berätta... även fast jag säkert glömmer hälften av allt jag gör... men det är smällar som ni får ta :P

Vi har ju som sagt börjat gå på kurs... i Åbyn... där finns det massa trevliga hundar som jag hemskt gärna skulle vilja busa med... men jag får inte... himla snålisar! =) Första gången tror jag att jag skämde ut mig... var inte alls lika snäll som jag faktiskt brukar vara hemma.. vägrade lyssna på sitt och sånt.. vi skulle vara i en ring... typ bara någon meter mellan mig å alla andra hundarna.. å där skulle man minsann sitta stilla och vara en duktig pojke... men nja... det tror jag faktikst inte att jag var.. men nu några träffar senare så uppför jag mig betydligt bättre.. för då är ju alla glada å snälla sen =) å kanske någon Frolic som för övrigt är mitt nya favoritgodis... (om man bortser från leverpastej och korv)... Sista träffen så skulle vi vara antingen i lina eller lösa beroende på hur mycke dom litade på en... å jag fick minsann vara lös när Matte skulle kalla in mig.... taaadaaa! satt snällt och stilla medans 10 främmande personer stod och tittade på mig å hon gick iväg.... å sen när hon kallade in mig.. ja då kom jag som ett skott ska ni veta! De ni!...
Nästa gång skulle vi visst testa detta med andra hundar runt omkring... jag ska göra mitt bästa för att alla ska vara stolta över mig! =)

Sen har jag ju faktiskt varit till syrran igen... å denna gång så klippte Maria mig.. korthårig å mjuk blev jag... å snygg såklart! å sen fick jag ju även busa.. som vanligt.. fast vi blir lugnare å lugnare i vårat busande för varje gång som vi är där... eller ska man säga vuxnare och vuxnare?! =)

Nu hör jag rykten så det bara sjunger om det... det är kurser å utställningar åt alla håll å kanter... tror inte dom pratar om något annat hemma hos oss för tillfället.....=)
Agility står på tur ... bara det finns någon plats kvar för lilla mig =)
Den 26:e April ska jag visst få fara på en hundutställning här i Skellefteå å heja fram halvbrorsan å halvsyrran till vinst =) (dom blir ju kanske inte det egentligen, fast jag tycker att dom är det för jag har ju inga andra halvbrorsor å halvsyrror=) )
Sen så håller jag alla mina fyra tassar på samma gång (ja, det blir lite svårt att gå då).. å alla här hemma håller alla sina fingrar å tår på att Maria ska vilja ställa ut mig i Piteå i slutet av Maj... så att jag får visa upp mig lite.. ;)

Vad händer mer här i Skellefteå då?...
Jag traskar på i koppel.. å gör det fin fint åxå.... (det är bäst så annars måste jag ju bara vända om hemåt....)
Jag är ganska duktig å ganska snäll... men ibland så får jag för mig att inte lyda... men dom jobbar å sjåar på här hemma med att få mig att lyda deras minsta vink! ...

Det bästa jag vet för tillfället... det är ju faktikst att vara i skoooogen.... där får jag ju springa lös utan himla koppel... å där följer jag efter... å springer jag lite för fort å lite för långt... så stannar jag å kollar så dom inte har försvunnit... för det tycker jag faktiskt inte om... så det är bäst att hålla koll =)

Nä nu har jag skrivkramp i trampdynorna... =)
ska bara slänga upp lite bilder åt er åxå...

image145
Här är jag nästan färdigklippt...


image146
Färdig...vad tycks??


image147
Ganska fin va?=)


image148
Haha...en lite knasig bild på mej å syrran när vi buras lite =)


image149
Här ser det minsann ut som vi får något gott?


image150
Här står vi och snackar lite bara =)

Kommentarer
Postat av: Linus

Hej!
Roligt med lite uppdateringar,OJ,OJ vad du har gjort mycket sen sist. Själv tar jag det bara lungt.Jag har hört ryckten att matte anmält mej på kurs, och det verkat ju spännande när man läser vad du gjort. Du broder vad ljus och snygg du har blivit.Nu när man har klipps sej första gången så känner man sej lite äldre,typ vuxen nästan. Ha det bra från Linus

2008-04-10 @ 07:42:50
Postat av: Maria

Hej på er!
Jasså, så fick man vara med på bild igen... Känns alltid lika kul när man liksom inte direkt har "söndags-gåbort-kläderna" på sig ;-). Vi ses nästa helg!
Kram från gammelmatte, syrran mfl

2008-04-19 @ 16:28:46
URL: http://milvest.se
Postat av: Karin

Fästingsjukdomar kan te sej på alla möjliga olika vis så åker du till vet. kan det vara ide att kolla dom genom blodprov. Hoppas nu du slipper detta o att han piggar på sej. Ha det gott, hälsningar Karin

2008-04-22 @ 08:40:20
Postat av: Linus

Hur går det på kursen?? Har du kursat klart. Själv ska jag vara på hunddagis då matte & husse ska resa bort i fyra dar. Ska bli riktigt spännande hoppas det finns många roliga kompisar där.Ha det bra vi hörs. Linus

2008-04-24 @ 08:33:38
URL: http://norrabynslantbruk.se
Postat av: Karin

Hoppas nu att lillkillen blir bra! Trixet med fästingsjukdommar är att han kan blivit biten o smittad i sommras men att det inte ger symptom förrns nu.... HATAR fästingar! Nu håller vi tummarna för snabb bättring. Kram Karin

2008-04-25 @ 21:15:12
Postat av: Maria

Hej på er!
Jag var bara tvungen att kika in för att se om det skett några uppdateringar sedan helgens arrangemang... men inte det! Joo, jag vet att inte jag heller fixat någon uppdatering sedan urminnes tider, men det kommer vilket år som helst ;-) Jag vill iallafall tacka er för att ni tar så väl hand om Dunder-gubben och det var superkul att ni fanns med i lördags!
Vi hörs av!
Kram Maria och resten av Rosviksgänget

2008-06-03 @ 23:01:30
URL: http://milvest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0