Lite om mej...

Jag tror det kommer bli lite kortare inlägg framöver...då kan jag skriva lite oftare istället...och det händer ju inte lika mycket nu som det gjorde från början.

Jag har iaf tagit det rätt lugnt de senaste dagarna...tänkte att jag kunde skriva några korta punkter om mej själv bara:

MAT: Äter gör jag..varje gång jag får mat....fast mängden varierar rätt mycket....det är sällan jag orkar äta upp all min mat. Jag har också fått en liten bit husmans någongång...för då får jag något att jobba med en stund...så jag använder lite av min busenergi på det istället=)

SOVA: Sova tycker jag om...sover mycket...både på dagarna och nätterna.
På dagarna sover jag mest under bordet....gärna på någons fötter...men blir det alltför livat går jag och lägger mej i sovrummet på min kudde. Gått i väg till sovrummet själv har jag gjort sedan tredje dagen jag bodde här.
Sen på kvällen brukar jag gå och lägga mej mellan 20 - 22....sen sover jag hela natten till ca 06.30 - 07.30. Första natten jag bodde här vaknade jag och fick gå ut mitt i natten...också råkade kudden ut för en liten olycka den natten....sen har det olyckats inne en natt till på hela tiden jag bott här...tycker faktiskt att jag är ganska duktig =)

MYS: Min favoritsysselsättning är att ligga i knäet och tugga på mina små tuggben =) Sitta i knäet i allmänhet tycker jag om =) Jag bara älskar att ligga på rygg och bli kliad på magen också =) Eller att bara sitta helt stilla, ensam i det "nya" rummet. (Det har blivit klart efter vattenskada)

LEK & BUS: Springa som en galning och slira i kurvorna är riktigt kul =) Sen tycker jag ju att det är kul att busa med vattenskålen...välta den...(men det tycker ingen annan är kul??) Att leka ute med löv är inte heller så tokigt =) Tyckte om när vi lekte "hoppa över stolsbenspinnen" =) Ja...kurragömma är ju så kul också....och spåra korv =) Säkert något mer också...lite svårt att komma på allt...


Sånt här har jag sett att man ska svara på...så ja tänkte ge det ett försök...

1. Vad heter du? Milvest Belgarion....men jag kallas för Dunder.

2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja?
Knut (för det heter min kompis som jag brukar bita på)

3. Vilka andra namn tänkte dina ägare ge dig?
Baloo

4. Vilket stjärntecken är du?
Lejon

5. Vilken årgång är du?
2007:a=)

6. Vart bor du?
Skellefteå

7. Bott utomlands?
Näe, det har jag inte? Har ju knappt hunnit bo här??

8. Flyttat antal gånger?
En...från mamma till Skellefteå

9. Vad vill du bli när du blir äldre?
Stilig & biffig =)

10. Hur lång är du?
Ehh?? Rätt lång om jag sträcker på mej?

11. Hur mycket väger du?
6,1 kilo...undra hur mycket jag vägde när jag kom hit?

12. Hårfärg och frisyr?
Ja...vetefärgad sägs det...frisyr...hmm....välkammad=)

13. Ögonfärg?
Bruna

14. Skostorlek?
Ja du...38 är för stort iaf=) Har inte testat några andra?

15. Glasögon?
Använder jag inte så ofta=)

16. Favoritlag?
Skellefteå AIK

17. Har du nåt husdjur?
Mehh...jag är ju ett husdjur??=)

18. Vad var det senaste du såg på tv?
Har bara sett Beck och hockeykväll =)

19. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Musik...och någon som skjuter med häftpistolen....

20. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? För 20 min sen kanske..jag busade med lite löv =) och gick på toa...

21. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? Tavlor på golvet...

22. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Jag drömmer jämt...men jag minns inte vad?

23. Har du sett något konstigt på sistone? Jag ser konstiga saker varje dag ju...sist var nog tavlorna på golvet?

24. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Att jag kan fnissa precis som människorna gör =) Inatt fnissade jättemycket...och jag lät precis som människorna brukar göra =)

24. Färg på kopplet? Svart med gråa reflexer på...

25. Tandborste? Japp....en jätteliten...blå med ankor på =)

26. Favoritlukt? MAX =) Finns inget som luktar godare än händer som just jobbat på MAX =)


Så...ja då har jag testat det också =) Om det är något annat ni vill veta så får ni mer än gärna fråga? Och sen blir jag jätteglad om någon gör testet och skickar till mej =) Speciellt om du också är hund =)
Nu är det iaf dags att sova...godnatt!!



Kommentarer
Postat av: tobbe

hur ofta används tandborsten då?? å e den rolig att använda?? får du äta max mat då??annars får man väl hälsa dej välkommen till anderstorp hoppas du ska trivas!! =)=)

2007-10-20 @ 00:32:40
Postat av: Milos Karlsson i Luleå

Hejsan!
Du verkar vara en rolig liten kille som jag skulle kunna gilla! Men... Det är ju bara de där med hockey laget du gillar. Lule ska de ju va, så klart! Men bortsett från det....
/Milos "Mille" Karlsson

2007-10-20 @ 11:49:53
Postat av: Lilo Lindberg

1. Vad heter du? Alnöitens Lilo...men kallas för Lilo bara=)

2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Jag tycker ganska mycket om mitt namn så det får bli Lilo=)

3. Vilka andra namn tänkte dina ägare ge dig? Leia tyckte matte sara men det tyckte inte husse Tomas så det fick bli Lilo

4. Vilket stjärntecken är du? Jungfru kanske??

5. Vilken årgång är du? 2006:a=)

6. Vart bor du? Piteå, Munksund

7. Bott utomlands? Nä men i Sundsvall...typ i alla fall

8. Flyttat antal gånger? En gång

9. Vad vill du bli när du blir äldre? Mamma

10. Hur lång är du? Ehh?? Har nog aldrig mätt mig

11. Hur mycket väger du? 43 kg typ

12. Hårfärg och frisyr?Mest svart men jag har lite vitt och rött oxo=) Är ganska söt faktiskt=)

13. Ögonfärg? Bruna

14. Skostorlek? hmm bra fråga??

15. Glasögon? Vad är det???

16. Favoritlag? Lillhusses lag=) Tycker om att sparka boll med han för han hinner inte med så jag får ha bollen för mig själv=)

17. Har du nåt husdjur? Nä - men det brukar ligga svarta lurviga tussar på golvet så det skulle vara dom i så fall - dom rörs när jag går förbi dom=)

18. Vad var det senaste du såg på tv? brukar inte se på tv...

19. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Att husse snarkar=)

20. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? För 1 timme sen kanske..jag busade å kissade och lyssnade inte på matte så hon var tvungen att bli arg på mig =)

21. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? När husse satte upp en hylla men då tog han fram den där hemska maskinen som låter så mycket så då var jag tvungen att gömma mig..

22. Drömde du något inatt? I så fall - vad? nä jag tror inte att jag gjorde det...

23. Har du sett något konstigt på sistone? Ja mattes telefon på golvet och den l¨t väldigt konstigt....

24. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag är rädd för grodor och brevlådor...=S

24. Färg på kopplet? rött med blå prickar på=)

25. Tandborste? Japp....en jättelång...röd med borstar på båda sidorna =)

26. Favoritlukt? Kaviar!!! Har du testat det??? om du inte har gjort det tycker jag att du ska be att få göra det=) har en jåtteskojjig leksak som är hål rakt i genom och i den brukar matte sätta in kaviar och då håller jag mig sysselsatt ett tag=)

Nu så har jag svarat på lite frågor och nu tycker jag att det börjar vara dags att vi får träffas å leka lite - även om jag är mycket större än dej är jag inte farlig för jag brukar vara så dukitg och försiktigt när nån är mindre än mej=)

hejdå Dunder hoppas vi ses snart=)

2007-10-20 @ 17:16:46
Postat av: Maria

Underbart att läsa!!!

På onsdag bär det iväg för oss, så då hörs vi inte på en vecka.

Ha det så gott//Maria med flock

2007-10-20 @ 18:59:06
URL: http://www.milvest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0