En dag i paradiset...

Jag känner att jag börjar bli dålig på att skriva =( Visst händer det väl saker..men jag har som inte tid att sitta här varje dag.
Kommer inte riktigt ihåg vad jag har gjort för spännande saker de senaste dagarna? Folk säger iaf att jag blivit lite lugnare?! Så det är väl det som har hänt kanske.  Annars äter jag, sover och leker som vanligt. Jag har börjat få vara på den stora gräsplätten bortanför gångvägen och leka ibland...det är kul...då behöver jag inte ha koppel...jag följer snällt efter när dom förflyttar sej. Jag brukar också få leka me bollen där...det är jag sååååå bra på...någon kastar iväg den...och jag springer efter som bara den....fångar den och springer tilbaka och lämnar den =) Då får man någonting gott...när man e duktig och lämnar den *mums* =) Dock har jag fortfarande problem med vars jag har alla benen när jag springer...det händer då och då att jag snubblar när ja springer fort =) Så man får en massa gräs i munnen...men det är bara att spotta och fräsa lite och sedan fortsätta =)

Idag har jag varit i paradiset =) Först var jag tvungen att åka bil en bit...men det var det lätt värt =) För när vi stannade släppte dom ut mej...lös...och det var bara en massa träd, stenar, kvistar, mossa  osv....jag var i SKOOOOGEN =) Så kul jag hade där idag...jag sprang , lekte, bet och hoppade...eller ja studdsade gjorde jag väl mest =) Eftersom att jag inte alltid har tid att lyssna på den som jag är ute med hemma på gården (har faktiskt annat att pyssla med där)...så hade dom tänkt gömma sej och se om jag brydde mej och letade rätt på dom (för att lära mej att det faktiskt är viktigt att hålla reda på dom)....men dom hann inte gömma sej så många gånger....inte båda två samtidigt iaf....för ja följde efter hack i häl ...som den snälla och lydiga hund jag faktiskt är ibland ( fast egentligen studdsade jag fram...men jag följde ju efter iaf och det var ju det dom ville) När dom gömde sej en och en så var ja också sååå duktig och kom farande i full galopp när dom ropade på mej...fast jag snubblade över kvistar, buskar och allt vad det nu var...så stannade jag inte en sekund =) Sen jag kom hem från skogen har jag nästan bara sovit...och drömt om mitt paradis =)

Ska sova lite mer nu...så jag orkar med morgondagen....för då ska jag åka och hälsa på syrran i Östanbäck =) Shit vad kul vi ska ha...(hoppas bara att jag inte är lika rädd för henne som för alla andra hundar) Jag längtar iaf...

God natt på er där ute...

Kommentarer
Postat av: Minna

Vad härligt att han är så duktig er lilla krabat! Hoppas det går bra idag när han träffar syrran. Uppdatera mig senare!
Ush jag bara tentapluggar jag, inte kul alls, skulle mer än gärna byta med er och busa med lillkillen istället =)
Puss på er alla tre

2007-10-28 @ 09:10:20
URL: http://minnaannim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0