Äntligen hemma =)

Ja, nu tror jag att jag äntligen är hemma. Det har jag ju iofs trott en gång tidigare också men?! Jag vart iaf hämtad igår, från mitt gamla hem...det var lite spännande. Fick åka bil för första gången....jag var så trött så trött..men det gick inte att sova för de va ju så mycke spännande att titta på =) Vart lite åksjuk också...spydde på min fina filt...men ja prickade minsann lite i bilen också =) Då va vi iaf tvugna att stanna...åsså passade dom på att låta mej sträcka på benen...fast jag åt mest lingon...*mums* (ja...iaf ett stort och rött)  Annars gick bilresan bara bra...jag va så duktig så...

Shit va läskigt det var att komma in i ett nytt hus...det såg ju inte alls likadant ut som där ja bodde innan. Men ja orkade inte kika runt så mycke...var såååå trött...så ja gick och la mej under bordet.
När ja vaknade var de dags att gå ut å leka me löven....jättekul =) Det är också kul att busa med alla fötter som är ute...ja allt som rör sej tycker ja e rätt kul faktiskt =) Man får tydligen inte vara ute hur länge som helst det är lite tråkigt...inne brukar ja mest sova, äta å busa....för då brukar man få gå ut igen efter de =) Ibland när vi går ut behöver ja inte alls gå på toa *fniss* jag bara luras...för att få busa lite =)
Men ja busar faktiskt inte jämt...jag tycker om att mysa också...å sitter gärna i knä när ja ska bita på ben eller så...
Nu såhär andra dagen så har ja varit överallt där jag får vara...tror jag....men jag vågar inte gå förbi toan själv...för där bor ett monster...som låter jättemycke....fast en gång vågade jag faktiskt följa med hela vägen in till köket...fast då var jag ju inte ensam...men ändå =)

Ibland känner ja mej så klumpig...men det är faktiskt inte så lätt att hålla sej på benen...ja har ju bara 4 st....så de blir en å annan volt....eller ja...jättemånga faktiskt om jag ska vara ärlig.
Jag har också kommit på att jag inte ser någonting bakåt, jättekonstigt, hur ska jag se vart jag sätter bakbenen?? De händer att ja ramlar ner från min sovkudde...den är rätt svår att hålla balansen på faktiskt....eller att ja backar in i saker.

Har haft en rolig natt också...sover ungefär tre timmar innan ja vaknar och gnäller för att jag vill gå ut på toa...det är såå bra...för när man då kommer ut så vaknar jag till och blir jättbusig av mej...jag brukar se till att jag håller oss vakna en timme ungefär...och då busar jag så mycke jag bara orkar...och det är rätt mycke faktiskt *stolt*  sen måste ja sova lite till...men jag sover bara om jag får sova antingen med huvudet under sängen, hela jag under sängen, eller på rygg...det är roligast så =)

Jag har idag kommit på en jättebra taktik när ja ska attakera mina ben (alltså inte mina ben...men dom ja får tugga på)...först backar jag några steg...sen rusar ja fram...hoppar upp...viker ut alla fyra benen i luften...å landar på magen...precis framför benet...prova gärna det...jättesmart...mina ben hinner iaf inte undan =)
Och när jag vill har lite extra uppmärksamhet...då blir jag som en liten bebis...jag ålar mej fram tills jag når mitt mål...det ser jättkul ut =)

Det kommer nog gå bra det här...det tror jag.
Det sägs iaf att jag är en himla söt liten vovve =) Och det är jag ju också =)
Nu måste jag vila lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0