Ännu mera än ett år..

Som vanligt så tar det sjukt lång tid mellan gångerna som jag uppdaterar bloggen.... =( Har egentligen ganska mycket att berätta... men vart ska jag börja??!!

Sist jag skrev i bloggen var jag inte ens ett år.. det är jag nu... den 12:e Augusti fyllde jag ett år, ingen var hemma med mig.. hade barnvakt av Stina, Vera & Janne... men som tur var så var dom ju snälla med mig... =) Då dom väl hade kommit sig hem från semestern som dom kallade det så fick jag faktiskt lite tårta.. smörgåstårta skulle man kunna säga.. lite leverpastej, kaviar, skinka... ja ni vet allt mumsigt som man kan tänka sig... *slickar sig om munnen* Det finns film på de... om ni har riktigt tur kanske ni får se en snutt å se hur fruktansvärt god den var! =)

Sen hade vi kalas här hemma den 24:e augusti, då fyllde Anna gammal... då var det en massa folk här å hälsade på... nåt barn var det också.. tyckte det var lite jobbigt att inte få hälsa på alla, så jag blev lite tokig, fast jag uppförde mig ändå fint... å förresten, så nyfödda bäbisar luktar fruktansvärt gott... =)
Dagen efter var det dags för nästa kalas.. då var det Piteå som gällde... då hade Anna kalas igen... hallå.. hur många kalas får hon ha???!!! Där var det lite äldre barn som gärna ville leka med mig.... till en början var jag lite förvirrad.. förstod inte hur man lekte på deras sätt... och dom verkade inte förstå hur man lekte på mitt sätt.. men sen så blev vi överens om vad vi skulle göra å lekte hur bra som helst... å det var hur kul som helst!!! =) Efter kalaset var det dags att åka till Rosvik för frisering... var hur långhårig som helst... flera centimeter päls på öronen som behövde klippas bort... tom. mitt nya halsband blev för stort efter klippningen! Hahahaha.....
Klippa mig var jag faktikst tvungen göra av en till anledning än bara att jag var en hårboll... det har ju varit en till utställning... =) Den 30:e Augusti var det en inoficiell utställning på hundhuset i Luleå.
Vi åkte och sov i Piteå kvällen innan för att slippa kliva upp så tidigt.. jag är ju rätt morgontrött så... =) vi borstade å kammade lite på morgonen å åkte till Luleå... det var snuskigt kallt ute, småregnade... jag hade det ganska bra i min bur.. varmt och mysigt... =) Vi var där vid 9 på morgonen och precis innan lunchuppehållet som var klockan 12 fick jag komma in i ringen.... jag skötte mig med BRAVUR!!!!!!! Det blev pris för BIR (Bäst I Rasen) och även HP (HedersPris), och sedan gick vi vidare till Best In Show... Ännu mera väntan i det underbara vädret.. vi åkte ut och åkte bil för att få upp lite värme.... Tyvärr gick det inte så bra som vi hade hoppats på i finalen, vi gick tyvärr inte vidare... men dock ändå!!! Sjukt duktig var jag! Fick riktigt bra kritik av domaren, det var bara Anna som fick dålig kritik.... :P Att hon kom för fort mot domaren då vi gick fram och tillbaka.... det var det enda dåliga vi fick! :)))

Efter detta har det inte hänt så mycket spännande....
Idag tog vi fram boken "Aktivering Smart Lek Med Din Hund" jag fick börja lära mig gå slalom mellan benen och sedan fick jag även börja lära mig att krypa... i boken stod det att det skulle ta ganska lång tid att lära sig... att tränaren ofta gick för fort fram och att dom i början kröp någon centimeter... men jag.. ja ni ska veta vilket proffs jag är på att krypa... =) långt långt.... och duktig var jag.. måste ju visa upp mina bra sidor ibland =)

En sak till.. jag längtar till på söndag... för då kommer min Mamma till mig och ska bo hos mig i lite mer än två veckor.. det ska bli så roligt så roligt =).... vi ska ha så mycke skojj... busa i två veckor... yeeeeeeeah!!!! =)

Näe... dax att tugga på mitt tuggben och sedan ska jag sova =)
godnatt alla trogna läsare!
bilder och filmer kommer senare!

*slick i örat*
/Dunder

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med lite uppdateringar! Nova låter hälsa till sonen att hon snart kommer och uppfostrar honom...;-)



Vi vill även passa på och säga ett stort TACK för att ni är så gulliga och ställer upp för oss! Stort TACK även till Dunders "moster" Stina.



Kram Maria

2008-09-24 @ 21:18:15
Postat av: Minna

Jag hade visst missat en uppdatering ser jag. Så himla roligt att Dunder är så duktig och lär sig en massa saker!

Ha det bäst ni tre så hoppas jag vi ses snart.

Pussas

2008-10-09 @ 17:44:13
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0