Det alla väntat på...

Det är verkligen på tiden att jag skriver några rader... går så långt mellan gångerna tyvärr...
Idag ska ni få äran att titta på två filmer.... och huvudpersonen i filmerna är såklart jag =)

Alla har väl bara väntat och väntat på att få se filmen från då jag var på min andra utställning.. den som var i Luleå.. Då jag blev BIR =) Jag skötte mig ju så bra så jag kan stolt presentera "Dunder in show"




Den andra filmen är också lite gammal, den är från då jag fick min försenade födelsedagstårta.... den var smaskens vill jag lova =) Bortskämd som man är kan man ju inte ta vad som helst när man fyller ett helt år =) ....

Sen så har jag ju haft fin fin främmande.... =) Morsan har ju bott hos mig i en hel vecka... rackarns vad roligt det var.... undra om hon tyckte att jag var lika rolig? Hon ville ju mest vara i "sitt" rum.. inte leka så mycket... blev biten i skägget rätt mycket, hon försökte minsann sätta mig på plats... men bättre och bättre gick det med tiden...
Två nätter innan hon skulle åka iväg med Anna till stockholm så blev hon dålig.. och efter det så lekte vi faktiskt inte så mycket... men nog hann hon smitta mig nog... hela skocken som var här i Skellefteå var dålig någon gång.. (djur som människa) Syrran bodde ju faktiskt också här i Skellefteå.. i två veckor.. synd att vi var så sjuka hela högen att vi knappt han träffas nåt... =(
Som sagt.. så drog jag ju på mig någon slags magsjuka... inte roligt inte roligt.. tror inte Lisa som var själv hemma med mig och sin feber tyckte det var så roligt då jag behövde gå på toa minst en gång i timmen hela natten... och sen skulle hon upp och jobba dag dagen efter.. så snälla farbror Janne fick ta ut komptid från jobbet och vara hemma med mig.. å sen då han åkte och jobbade kom snälla tant Vera och passade upp mig med vatten och så... Tyvärr blev jag bara sämre å sämre... så tillsist fick vi åka in till vetrinären... dom var taskiga och tog tempen på mig... det tycker jag inte alls om, sedan vätskade dom upp mig eftersom jag var uttorkad, fick en stor puckel på ryggen.. var lite svårt att ta sig in i buren då jag skulle hem... å sen fick jag en mumsig medicin i spruta.. som jag fick äta flera gånger... den hade jag nog kunnat äta hur mycket som helst av... :P
Gick ner nåt kilo i vikt under denna period.. men oj så gott det var att få riktigt mat sen... nu är jag nog snart tillbaka på matchvikt igen =)
Morsan åkte ju som sagt ner till Stockholm... fick åka tåg med Anna.... nu har hon blivit parad och vi hoppas allihopa på små söta bäbisar.... *hållar tassar och klor*

Sen händer det väl inte allt för mycket här i stora Skellefteå... har börjat bli lite halt utomhus.. så man får passa sig i kurvorna så man inte sladdar så mycket ;)

Kan väl passa på att snöra in nå bilder på mig å morsan då jag ändå är i farten... visst ser ni att vi är ganska lika varandra?! =) Konstigt vore det väl annars...



Morsan längst fram och jag längst bak



Här är vi igen... se vad lika vi är =)

Ska försöka att inte vara så självgod åxå, här kommer ett utplock av bilder på min snygga mamma =)



Morsans favoritplats i soffan (Som jag förövrig inte får vara i =( )



Här ska hon hjälpa Lisa att spela lite poker



Det kan ju bli lite tråkigt ibland, då måste man ju hitta på nå ball!



Här "high fivar" hon på att Skellefteå AIK är det laget hon håller på =P



Som sagt, favoritplatsen i soffan, och favorit hockeylaget (AIK) på tv.. då kan man ju inte låta någon annan ta bästaplatsen!! =)


Till sist... kommer lite mysbilder på mig själv =)



Så här härligt nedbäddad vill man vara ibland.. =)



Oj så härligt....



Då det renbäddas... då hjälper jag till! =)



Titta vad jag är duktig =)

Ja det var nog allt från som dom brukar säga "världens finaste lilla hund"

*vift på svansen och slick i örat*

/Dunder

Kommentarer
Postat av: Minna

Gull :)

2008-11-02 @ 22:35:27
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejhej! Hoppas du haft en trevlig kväll! :)

2008-11-02 @ 22:39:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Gammelmatte

Hrmpf..... vad är det vi läser???? Näe vet ni vad, LULEÅ HOCKEY är det ENDA laget man kan hålla på - vi vet nog att även Dunder håller på sina rötters lag ;-)

Kramar från oss och en speciell hälsning till sonen från mamsen

2008-11-07 @ 20:59:40
URL: http://milvest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0