utställning och mycket mera =)

Vov vov! (hej hej)

Jasi... jag är verkligen dålig på det här med att skriva i bloggen nu för tiden... =( förlåt alla mina beundrare!
Har hunnit med en hel del spännande saker på sistone... förutom att det varit så varmt att jag är slö å snäll:P så har jag även hunnit med min första utställning.... =)
Då vi var och kollade här i Skellefteå så fick vi ju lite inside information från Maria (uppfödaren) som vi flitigt tränade på hemma =) Fick ett nytt koppel som man absolut INTE fick sitta i.. då skulle det läras ett nytt kommando "stå" och som vanligt så är jag snabblärd och förstod det där hur bra som helst hela tiden vi tränade.. och då vi värmde upp (ja varmt i luften var det.. men även jag och mina leder skulle bli varma) så lyssnade jag utmärkt på detta kommando =) Sen gick det väl sisådär med ståendet hela tiden i ringen.... men vet ni vad? Jag kom tvåa!!!! 2:a!! jag tror bestämmt att dom var riktigt stolta över mig =) Det var Maria som struttade omkring med mig.... å hon skötte sig också riktigt bra :P å nu är dom visst sugna på att visa mig fler gånger... för det var egentligen inget allvarligt fel på mig.. mer än att jag måste växa till mig lite grann... å bli mer manlig =) Ska vi väl kunna ordna?!= )
Tyckte det var jätteroligt att vara där i Svensbyn och strutta... å jag fick ju träffa en massa kändisar.. brorsan.. syrran.. morsan å en massa andra trevliga prickar! Var helt klart en toppen dag i toppen väder =)

Vi har hunnit med någon tripp till Rosvik å syrran å morsan åxå.. var ju tvungen att snygga til frisyren innan det var utställning... hade väl tänkt ta oss en tripp till någon kompis snart igen. för jag älskar ju att busa med dom.. dom förstår mig så mycket bättre än alla här hemma...

Har även varit en vända till vetrinären.... jag skakar ju så at jag ser ut som ett litet asplöv... men dom hittade iallafall inget fel på mig =) Jag verkar frisk som en nötkärna! =) Det tycker jag låter bra!  Däremot så har jag faktikst vartit hängig till och från här i någon vecka... dålig i magen.. kräks... vill inte äta... men Stefan (den andra uppfödaren) förklarade att det mycket väl kan bero på någon tik som löper här i närheten.. å 4 lägentheter bort.. vem bor där måntro? Ja ingen mindre än löp-thalia! så det är nog hon som får mig att må lite upp och ner och bak och fram.. fast jag är ju ändå pigg och vill busa och så där! så klart!

Idag har jag gjort årets första dopp! i havet...!! Jag är minsann ingen badkruka kan jag lova... =) å fattar ni hur kul det är att busa å skutta i sanden?! =) Det var ju helt underbart och jag var så lycklig när jag busade! men så fort vi kom upp på vägen igen.. ja då var jag den snälla vovve som jag alltid är! =) Då vi kom hem efter den utflykten... då var man visst tvungen att duscha =( det är inte lika kul som att bada.... vem kan tycka det ens?! .... men jag tror nog det var värt det ändå! =)

Näe.. det här duger inte.. måste springa ut på toa en sväng.. sen bär det av mot sängen.. det är dags att gå å lägga sig.. för det är ju snart mitt i natten =)

*slick i örat*

/Dunder

Ps. Maria! jag ska hålla alla mina tassar och klor för Mamma Nova och Zelda till helgen... vi får höras då ni har kommit hem! Ha en trevlig midsommar i Finland!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det tackar vi för ;-) Hoppas ni får en riktigt trevlig midsommar! Vi ses (förhoppningsvis) på måndag! Alla hälsar (men speciellt mamsen och syrran till Dunder).

Kram Maria mfl

2008-06-19 @ 23:09:17
URL: http://milvest.se
Postat av: Minna

Men men... Kom ni tvåa i konkurrensen?? Jag trodde ni FICK en tvåa.

Det är ju jättebra, ännu mer grattis nu =)

Pussar från slätten i söder

2008-06-24 @ 19:39:51
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Linus

Grattis broder på 1 års dagen.

Hund kramar från Linus

2008-08-12 @ 11:22:30
Postat av: Maria

Grattis Dunder-gubben på födelsedagen önskar alla vi i Rosvik. Särskilt varma hälsningar från mamma Nova och syrran Tindra

2008-08-12 @ 19:03:10
URL: http://www.milvest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0